„Uber“ ir „Lyft“ vairuotojai Minesotoje gaus didesnį atlyginimą dėl valstijos ir dviejų didžiausių šalies pavėžėjimo įmonių susitarimo. Rezultatas: naujas įstatymas, suteikiantis tam tikrą apsaugą vairuotojams, tuo pačiu apribodamas valstijos vyriausybę.
Įstatymo projektas, kurį viešai palaikė gubernatorius Timas Walzas ir kurį tikimasi pasirašyti, numato, kad nuo 2025 m. sausio 1 d. vairuotojai turės teisę uždirbti mažiausiai 1,28 USD už mylią ir 0,31 USD už minutę. Šie tarifai šiek tiek atitinka valstybinio vairuotojo atlyginimo tyrimo rekomendacijas: nuo 0,89 USD iki 1,207 USD už mylią ir 0,487 USD už minutę.
Nors naujasis įstatymo projektas užbaigia kelis mėnesius trukusią sagą, kurioje Uberas ir Lyftas kelis kartus grasino palikti valstiją, vargu ar pasibaigs ginčai dėl to, kas turėtų nustatyti atlyginimus koncertinės ekonomikos darbuotojams. Taip pat tai neduoda pergalės nė vienai partijai. Vietoj to, šis įstatymo projekte aprašytas kompromisų tinklas suteikia šiek tiek visiems, išskyrus galbūt motociklininką.
Joshas Goldas, „Uber“ viešosios politikos vyresnysis direktorius, „TechCrunch“ sakė, kad nors bendrovė džiaugiasi galėdama tęsti veiklą Minesotoje, o sandoris suteikia jai tam tikro kainodaros lankstumo, „Uber“ vis dar mano, kad tarifai yra per dideli.
„Raiteliai ir vairuotojai pajus didėjančius tarifus ir dėl to sumažėjusią paklausą“, – sakė Gold.
„Uber“ ir „Lyft“ jau seniai naudojo šį pralaimėjimo scenarijų, kad ginčytųsi prieš atlyginimo didinimą ar kitų apsaugos priemonių įtraukimą. Įmonių požiūris nėra klaidingas – nors ir neatsižvelgiama į atlyginimo didinimo naudą ir kitų įstatymo projekte nurodytų apsaugos priemonių, tokių kaip transporto priemonės draudimas ir kompensacija už sužalojimus dirbant, vertę.
Už tas apsaugas reikia kažkaip sumokėti. Niujorke, kur „Uber“ ir „Lyft“ privalo prisidėti prie „Juodųjų automobilių fondo“, kuris vairuotojams moka kompensacijas, 2,75 % mokestis už kiekvieną bilietą mokamas iš vairuotojo kišenės.
Didesnių motociklininkų išlaidų grėsmė yra pagrindinė priežastis, dėl kurios gubernatorius Walzas vetavo ankstesnę įstatymo projekto versiją. Walzas tuo metu tvirtino, kad dėl to Minesota būtų viena iš brangiausių pavėžėjimo valstijų.
Kai kurie vietos politikai nepatenkinti naujuoju Minesotos įstatymu, nes jis taip pat neleidžia Mineapoliui, kur, pasak valstijos Darbo ir pramonės departamento, vyksta 95 % visų kelionių taksi ir krušos kelionių, ir kitiems miestams nuo savo atlyginimų ribos.
Kovo mėnesį Mineapolio miesto taryba priėmė potvarkį, garantuojantį, kad vairuotojai uždirbs minimalų 1,40 USD už mylią ir 0,51 USD už minutę tarifą. „Uber“ ir „Lyft“ priešinosi įstatymo projektui, teigdami, kad dėl to veikla mieste būtų per brangi. Jie grasino išvykti iki 2024 m. gegužės 1 d., bet tada nesutiko ir pasakė, kad svarstys galimybę pasilikti, jei įsitrauks Minesotos įstatymų leidėjas. Ką padarė.
„Bet kokie bandymai sumenkinti vietinę kontrolę yra blogi“, – X. paskelbė Mineapolio tarybos viceprezidentė Aisha Chughtai. „Tai respublikonų ir įmonių taktika, naudojama visoje šalyje. Stebėti, kaip mūsų gubernatorius Timas Walzas verčiasi milijardų dolerių korporacijoms, kurios reikalauja iš anksto aplenkti Mineapolį, yra šlykštu.
Remiantis valstijos lobizmo įrašais, 2023 m. „Uber“ ir „Lyft“ bendrai išleido 220 000 USD lobizmo veiklai Minesotoje.
Minesotos įstatymų leidžiamosios valdžios susitarimas pasiektas, kai Kalifornijoje tebevyksta koncertų darbuotojų kova. Kalifornijos Aukščiausiasis Teismas antradienį išklausys argumentus dėl 22 pasiūlymo, 2020 m. įstatymo, pagal kurį vairuotojai klasifikuojami kaip nepriklausomi rangovai, o ne darbuotojai, konstitucingumo.
Abiejų teisinių procesų rezultatai turės įtakos pavėžėjimo kompanijų veiklai visoje šalyje, kokio atlyginimo ir apsaugos gali tikėtis vairuotojai ir kiek gali padidėti keleivių kainos.
Source link