Per pastaruosius metus situacija Lietuvos lenktynių trasose kelionė – senesnius modelius nuolat naujesni, kurių reikia specialiai ruošti varžyboms, mat tuo dar gamybos metu pasirūpina gamintojai.
Netgi pažvelgus į mėgėjiškų varžybų trasas nesunku pastebėti, kad jose leki automobilių parkas gerokai atjaunėjęs, tačiau ar tikrai reikia norint padidinti važiavimą ar netgiti rezultato?
Jau penkioliktam asmeniniam startui žurnalistų raliu pramintose „Press Rally“ varžybose besiruošiantis žurnalistas Tomas Markelevičius teigia, kad naujas ir galingas automobilis savaime labai pergalės, nes labai svarbiau paties vairuotojo įgūdžiai ir patirtis.
Tuo yra įsitikinęs ir pats daugkartinis įvairių lenktynių čempionas, kai savo seną „Mitsubishi Colt“ trumpam iškeitė į naujutėlį modelį, tačiau Lietuvos automobilių slalomo čempionate paskutinę akimirką paleido pergalę iš rankų.
Viskas prasidėjo nuo pirmojo „Colt“
Vis dėlto, jei „Press Rally“ dalyvių paklaustumėte, ką jie žino apie T. Markelevičių, veikiausiai kone kiekvienas, kuris startuoja pirmą kartą, pasakytų, jog šio slalomo meistro neįsivaizduoja be išmarginto „Mitsubishi Colt“.
T. Markelevičius pasakė, kad viskas prasidėjo 2011 metais, kai su bičiuliu nusprendė įsigyti būtent „Press Rally“ varžyboms žinomą. Reikėjo vikraus ir lengvo modelio, tad žvilgsnis nukrypo į „Mitsubishi Colt“. Tiesa, jau po pirmųjų bandymų buvo akivaizdu, jog 1,3 l darbinio variklio variklio trūkumo, kad trasoje pavyktų būti konkurencingiems, todėl netrukus automobilio širdis buvo pakeista į 1,6 l motorą.
Tačiau pirmasis modelis garaže ilgai neužsibuvo, dėl prasto kėbulo buvo priimtas sprendimas jį pakeisti. Iš esmės buvo keičiamas tik kėbulas, nes T. Markelevičiaus kieme netrukus atsirado dar vienas „Colt“.
„Nupirkome dar vienas žinomas su 1,3 l motoru ir iš senojo sumontavome šiek tiek galingesnio 1,6 l vartodami. Po atliktų darbų išvažiavome į „Press Rally“. Pamenu, jis tarnavo apie porą metų. Tai buvo mano klaida – per slalomo varžybas nepatikrinau alyvos lygio variklyje, o jos trūko, todėl lenktynių motoras išleido išleido kvapą – per variklio švaistiklis ir užsidegė. Po šio įvykio nebenorėjome daugiau į jį investuoti, todėl įsigijome dar vieną „Mitsubishi Colt“ su tokiu pat 1,6 litro darbinio tūrio varikliu“, – pasakojo T. Markelevičius.
Panevėžietis teigė, kad būtent taip jo garaže atsirado trečias šio modelio automobilis – su juo „Press Rally“ varžybose T. Markelevičiaus varžėsi nuo 2016 metų. Kaip sakoma, trečias kartas nemeluoja, tad būtent su trečiuoju „Mitsubishi Colt“ jam ir šturmanui Tadui Martinui pavyko pirmą kartą iškovoti pergalę 1600 klasėje.
„Galima pasakyti, kad tik šis „Mitsubishi“ buvo paruoštas varžyboms, nes pirmaisiais dviem vis dar pažindinasi su slalomu ir automobilių sportu. Tik sėdęs prie trečiojo vairo ėmiau daugiau dėmesio skirti sportiniams dalykams. Tuomet automobilyje atsirado sportiniai reguliuojami amortizatoriai, „semi-slick“ padangos, sportinis vairas ir sportinės sėdynės. Su juo kartą metuose startuodavau ne tik „Press Rally“, bet ir kitose varžybose, taip pat važiuodavau ir Lietuvos automobilių slalomo čempionate. 2017-aisiais pirmą kartą dalyvavau šiame čempionate ir tik tada supratau, kas iš tikrųjų yra slalomas“, – aiškino T. Markelevičius.
Po pirmos pergalės kilo aukščiau
Jis atsikrato, kad anksčiau „Press Rally“ startuodavo norėdamas smagiai praleisti laiką, labiau dėl emocijų, žiūrovų ir gražių nuotraukų. Apie rezultatus per daug negalvodavo, bet supratęs, kad jis pasiektas laiku stabdant, pasirenkant tinkamas trajektorijas ir užtikrinant gerą automobilio sukibimą, visą savo dėmesį ėmė skirti rezultatui. Netrukus jo ekipažas atšventė pirmąją pergalę savo klasėje, o iškart po to lenktynininkas nusprendė pakeisti automobilio variklį į galingesnį.
„Laimėję 1600 klasėje, nusprendėme kilti šiek tiek daugiau ir startuoti 2000 klasėje. Tuomet įsigijome dar vieną „Mitsubishi Colt“ su 1,3 l varikliu. Netrukus jį pašalinome ir vietoje jo sumontavome „Mitsubishi Eclipse“ modelio 2 l vartu. Tačiau tie metai mums nebuvo ypač sėkmingi – persekiojo daug gedimų, o per „Press Rally“ varžybas sankabos diskas trūko pusiau. Tądien turėjome sustoti, bet kitą dieną į varžybas grįžome ir netgi laimėjome Liepojos mero taurę“, – prisiminimais dalijosi panevėžietis.
Negandos T. Markelevičiaus ekipažo nesustabdė, tada, pašalinę techninius trūkumus, jiedu su T. Martinaičiu netrukus žurnalistų ralyje išplėšė pergalę ir 2000 klasėje.
Aukštesnės klasėse – didesni poreikiai
Pats T. Markelevičius pripažįsta, kad automobilių parkas keičiasi ir „Press Rally“ trasose, mat čia daugėja itin greitų naujų automobilių. Su jais savomis rankomis surinktu modeliu varžytis aukštesnės klasėse būtų sunkiau.
„Turime dar vieną „Colt“, paruoštą startuoti 3000 klasėje, tačiau kol kas susilaiko nuo minties, nes kuo toliau, tuo labiau „Press Rally“ tampa greitų automobilių lenktynėmis, o konstruoti labai greitai ir patikimai žinomas yra labai brangu. Dabar, kai trasoje dominuoja „Toyota Yaris GR“ modeliai, mes turbūt galėtume juos pralenkti su „Mitsubishi Colt“. Nors labai pasigaminimo modelis su visų varančiųjų ratų pavara ir 2 litrų varikliu su turbokompresoriumi. patinka kada nors startuosime ir su juo, bet jis projektuojamas jau dvejus trejus metus ir mes nenorime skubėti. Jei viskas gerai padarysime, gal pavyko įkąsti ir naujiems greitiems modeliams“, – svarstė T. Markelevičius.
Panevėžietis teigė, jog klasikinio slalomo trasose, kur pasitarnauja automobilio vikrumas, „Mitsubishi Colt“ yra ypač greitas, tačiau tokios trasos, kurių yra daugiau greitų tiesiųjų, ekipažui tenka nusileisti varžovams.
„Lėtose ir techniškose trasose mes jaučiamės lyg žuvys vandenyje, nes mūsų automobilis būtent tokiomis aplinkybėmis demonstruoja visas gerąsias savo savybes“, – nurodė asmeniui.
Jau gegužės 31-ąją startuosiančiame 29-ame „Press Rally“ T. Markelevičius vėl prie starto linijos stos su „Mitsubishi Colt“, kuriame įrengtas minėtas 2 litrų darbinio tūrio variklis iš „Mitsubishi Eclipse“.
Iš naujų modelių – vienas variantas
Paklaustas, kodėl metų garaže stovi vis tas pats modelis, T. Markelevičius paaiškino, kad dabar rasti tokį lengvą lengvą būtų gana didelis iššūkis, mat dabartinis modelis netgi su saugos lankų karkasu sveria vos 925 kilogramus.
„Dėl sugriežtintų saugumo standartų (per 30 metų jie keitėsi daug kartų) visos naujos mašinos yra gerokai sunkesnės. Todėl dabar naujas žinomas, kuris svertų mažiau nei1200 kg, rastivik yra didesnis. Būtent dėl kėbulo lengvumo, dėl vikrumo ir puikaus manevringumo, taip pat dėl gana paprasto remonto jis pranoksta visus naujus, galingus ir kartu sunkesnius automobilius“, – patikino T. Markelevičius.
Tiesa, nors ir ištikimas minėtam modeliui, T. Markelevičius du sezonus Lietuvos automobilių slalomo čempionate lėkė su jau minėtų „Toyota Yaris GR“ modeliu. Jis labai patiko dėl valdymo specifikacijų, tad žurnalistas netgi buvo užsibrėžęs tikslą su šiuo automobiliu iškovoti čempiono titulą. Vis dėlto iš pirmo karto šio noro įgyvendinti pavyko.
„Jei tektų rinktis kažką kito, veikiausiai nė neabejodamas rinkčiausi „Toyota Yaris GR“, nes juo jau lenktyniavau dvejus metus: siekiau pergalės visais ratais varomų modelių klasėje. Tačiau pirmaisiais metais iki čempiono titulo man pritrūko 0,04 sekundės. Dėl rezultato kovojau iki paskutinio etapo ir tik per plauką nusileidau varžovui. Dėl šios priežasties su „Toyota“ į čempionatą grįžo kitais metais ir čia jau nebepaleidau lyderio pozicijos – iškovojau čempiono vardu“, – pasakojo T. Markelevičius.
Kalbėdamas apie metų nugalėtojų podiumą, T. Markelevičius juokėsi, kad jau nebeprisimena, kai nelipo ant „Press Rally“ nugalėtojų podiumo – pergales skynė netgi startuodamas su senu „Mitsubishi Colt“.
„Mes visada sukamės greičiausiųjų trejetuke, tikrai nebepamenu, kada buvome ketvirti. Jau seniai į namus buvome grįžę be taurių“, – šypsodamasis sakė T. Markelevičius.
Daugiau naujienų rasite portale Miesto naujienos.
Source link